هوش چیست و چگونه قابل تشخیص است؟
نوشته شده توسط : sibesalamati

هوش چیست و چگونه قابل تشخیص است؟

هوش چیست و چگونه قابل تشخیص است؟

 

هوش یک نوع توانایی توسط مغز است که می تواند کارهایی را در کمترین زمان ممکن انجام دهد که قطعا سایر افراد از انجام دادن آنها عاجز هستند. تعداد افراد باهوش در سطح دنیا کم نیستند ، به عنوان مثال بچه هایی که در مدارس استعدادهای درخشان به تحصیل مشغول هستند. اما در مقابل افرادی هم هستند که در دسته نوادر طبقه بندی می شوند و فعالیت های خارق العاده ای انجام می دهند. نقش والدین و محیط و ارث هر سه در کنار یکدیگر می تواند بر روی افزایش هوش یک بچه در سنین کودکی مؤثر واقع شوند.

هوش انواع مختلفی دارد ، برخی از افراد هوشی دارند که می توانند با استفاده از آن به امور مهم محاسباتی و . . . بپردازند. اما در کنار آن برخی از افراد هم هستند که از هوش اجتماعی بالایی برخوردار هستند و هر جایی که دوست داشته باشند بدون هیچ استرسی می توانند حضور پیدا کنند و به صحبت کردن و قانع کردن افراد بپردازند. بنابراین در درجه اول شما باید منظور خود را از باهوش شدن فرزند خود مشخص کنید.

اغلب والدین دوست دارند تا آی کیو فرزند آنها افزایش یابد. در گام ابتدایی باید به این موضوع توجه داشته باشید که نباید به فرزند خود سرکوفت بزنید ، هر فردی در یک شغلی و یک رشته ای مهارت دارد . ممکن است فرزند شما در رشته ی موسیقی بسیار موفق تر از فردی شود که هم اکنون به خواندن درس مهندسی مشغول است. برخی از بچه ها تنها در سنین مدرسه با آزمون های مربوط به تست هوش آشنا می شوند ، زمانی که تقریبا دیر شده اما برای موفقیت راه نسبتا طولانی باقی است.

نیازی نیست تا هوش فرزند خود را و درجه کمی یا زیادی آن را تشخیص دهید ، بلکه نیاز است تا در هر صورت به رشد و تقویت آن بپردازید ، یکی از مهم ترین شرایط علاوه بر تشویق والدین ، فراهم کردن وسایل ضروری و . . . توجه به تغذیه است. سعی کنید تا رژیم غنی از انواع ویتامین ها ، پروتئین های گوشتی و همچنین چربی های امگا 3 را به فرزندان خود بدهید. ماهی را حداقل دوبار در هفته در سبد غذایی خود قرار دهید ، سبزیجات را در کنار هر وعده غذایی خود داشته باشید تا به نوعی به یکی از عادت های شما تبدیل شود.

 

ضریب هوشی

برای افزایش ضریب هوشی بهتر است تا فرزند خود را به جاهایی ببرید که حس سؤال کردن را در او ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: ضریب هوشی

 

پرورش فرزندی باهوش

برای افزایش میزان هوش در فرزند شما نیاز است تا محیط اطراف او بر او تأثیرگذار باشد. درصدی از هوش از طریق ژن به فرد ارث می رسد اما درصد زیادی از آن با فراهم کردن محیطی مناسب می تواند رشد یابد .

بیشتر بخوانید: پرورش فرزندی باهوش

 

افزایش هوش

گاهی اوقات نیاز است تا برای این هوش بهایی از بارداری تا سن بالاتر بپردازید ، بنابراین والدین عزیز برای این کار عزم خود را جزم کنند تا بتوانند از این شرایط به نفع خود بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: افزایش هوش





:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: